Hermed indkaldes til Danske Landskabsarkitekters ordinære generalforsamling 2024

AKTUELT / 14.02.24

Danske Landskabsarkitekters bestyrelse 2023-24. Fra venstre: Catrine Hancke, Stephan Gustin, Marina Rets, Martin Hedevang Andersen, Ruben Utke Acs, Freja Løgager Kynde, Lise Hansen Thorsen, Tine Gils & Rikke Kastoft. Ikke til stede: Emilie Kjeldsen Kjær. Fotograf: Henriette Dan Bonde

I år er der valg til fire bestyrelses– og to suppleantposter. Derudover er der valg til parlamentarisk revisor og revisorsuppleant, én udvalgs- og én suppleantpost til LANDSKAB redaktionsudvalg og én post til bedømmelsesudvalget (offentligt ansat). Derudover er hele Retsudvalget syv poster på valg. Alle MDL’er er velkommen til at stille op til valg!

I år har vi valgt at ryste posen og invitere til en anderledes generalforsamling med et program som skifter mellem generalforsamling og faglige oplæg! Vi kan nu afsløre, at vi har inviteret to spændende gæster

• Danske Kjeld Slot fra Kjeld Slot Have og Landskab. Kom og hør en af Danmarks ”grand old masters” med en lang række magiske haver og parker der alle er anlagt på væksternes betingelser og med øje for både et rigt dyreliv og et arkitektonisk skarpt formsprog.
  • Tom Wierts fra den hollandske landskabsarkitekt tegnestue OKRA. De ny hollandske superstjerner fra OKRA, der igennem 3 årtier har skabt reciliente landskaber i mere end 16 lande og har modtaget en lang række store internationale priser. Tom vil blandt andet fortælle om en større strategisk byomdannelse i Utrecht hvor bilerne har måtte vige pladsen for byliv, bycykler og biodiversitet. Han vil også tage os med til Belgien og en af de bytransformationer der for alvor har mødt problemer og modstand, og er endt et helt andet sted end landskabsarkitekterne og bygherren havde tænkt for starten. Tom fortæller med både humor, ærlighed og en stor international indsigt.

Se yderligere præsentation af de to oplægsholdere her.

Efter generalforsamlingen er der fælles middag et sted i nærheden. Det koster 350 kr. at deltage i middagen inkl. drikkevarer. Betaling sker med kontingentopkrævningen for 2. kvartal 2024. Hvis du ønsker vegetarisk menu eller har allergigener kontakt venligst sekretariatet på [email protected]

Kommer du vest for Storebælt tilbyder foreningen transportgodtgørelse (standard- og pladsbillet til bus eller tog). Kontakt sekretariatet for yderligere oplysninger.

Officiel indkaldelse kan downloades her

Foreløbig dagsorden kan findes her
Har du forslag der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal sekretariatet modtage din henvendelse senest d. 1. marts.

Kom og mød din forening og dine fagkolleger – vi glæder os til at se dig!

16.15: Generalforsamling del 1
17.15: Pause med forfriskninger
17.30: Forelæsning med Kjeld Slot, Kjeld Slot Have og Landskab
18.00: Generalforsamling del 2
18.30: Pause med vin og snacks
18.50: Forelæsning med Tom Wierts, OKRA
19.35: Afslutning og oplæg til nye netværk

20.00: Middag på restaurant Hija de Sanchez Taqueria, Hamborg Pl. 5, 2150 Nordhavn

Tilmeld dig allerede nu!

Tid, sted og tilmelding

Tid: Fredag d. 22. marts 2024
Sted: Gottlieb Paludan tegnestue, kantinen, Orientkaj 4, 2150 København. Middag på restaurant Hija de Sanchez Taqueria, Hamborg Pl. 5, 2150 Nordhavn
Tilmelding: via dit medlemslogin her.
Bemærk af hensyn til planlægning er tilmeldingsfrist til GF og middag d. 13. marts

Plads til eventyr - H. C. Andersens Hus og Have, Odense / MASU Planning